Ledningsförändring i det franska dotterföretaget

Ledningsförändring i det franska dotterföretaget En överenskommelse har träffats om att den verkställande direktören i Persea SARL, Douglas Briem, lämnar företaget. Bo T:son Nyström, koncernchef i Persea, övertar det operativa ansvaret fram tills dess att ny verkställande direktör utses. Persea förstärker ledningsgruppen i det franska dotterföretaget genom rekrytering av Ari Arikan som kommer att arbeta som produktteknisk chef. Ari Arikan, som tillträder sin tjänst i det franska företaget i februari 2002, kommer närmast från Goldwell Schweiz där Goldwell är marknadsledare. Persea SARL har under 2001 genomgått en nödvändig omorganisation som nu är avslutad. I och med detta är bedömningen att de anställda i det franska dotterföretaget idag besitter den kompetens som är nödvändig för att företaget ska bli en framgångsrik aktör på den franska professionella hårvårdsmarknaden, säger Bo T:son Nyström, VD och Koncernchef Persea AB. För ytterligare information: Bo T:son Nyström, VD, Persea AB, telefon 08-556 020 87, 070-584 32 05, bo.n@persea.se Peter Ideström, vVD/CFO, Persea AB, telefon 08-556 020 94, 070-538 10 71, peter.i@persea.se Pähr Bennett, Investor Relations, Persea AB, telefon 08-556 020 96, 070- 538 10 73, pahr.b@persea.se Om Persea AB Persea bedriver försäljning och marknadsföring av högkvalitativa, kosmetiska hårvårdsprodukter för professionellt bruk av frisörer samt vidareförsäljning till slutkonsumenter via frisörer. Persea innehar agenturen för varumärket Goldwell i Sverige och Frankrike. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00310/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00310/bit0001.pdf