Nyrekrytering i Persea

Nyrekrytering i Persea Persea rekryterar Pähr Andersson som finanschef i moderbolaget samtidigt som den tidigare finanschefen Peter Ideström har utsetts till koncernfinanschef i Persea. Pähr Andersson kommer närmast från Öhrlings PricewaterhouseCoopers. Förvärvet av Goldwells dotterbolag i Frankrike, Goldwell SARL, kommer tillsammans med framtida expansionsplaner att ställa höga krav på den finansiella funktionen i Persea vilket rekryteringen nu tillgodoser. - Rekryteringen av Pähr Andersson innebär att den finansiella kompetensen ytterligare förstärks i koncernen vilket är mycket positivt med anledning av vårt senaste förvärv i Frankrike säger Bo T:son Nyström, VD på Persea. För ytterligare information: Bo T:son Nyström, VD, Persea AB, telefon 08-556 020 70, 070-584 32 05, bo.n@persea.se, Peter Ideström, koncernfinanschef, Persea AB, telefon 08-556 02 070, 070- 538 10 71 peter.i@persea.se Om Persea AB Persea marknadsför varumärkeskoncept riktade till kvinnor på den europeiska marknaden. I produktportföljen återfinns Goldwell, ett av de största globala varumärkena inom professionell hårvård där Persea idag driver verksamhet i Sverige och Frankrike. Omsättningen 98/99 var 84,7 MSEK och vinsten efter finansnetto 14,2 MSEK. Persea driver också e-handelssatsningen hairdressershop.com i dotterbolaget NetShops med webbutiker för frisörer. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00180/bit0002.pdf