Attraktivt bli medlem i framgångskedjan Petit Hotel

Lagom till sommarsäsongen ansluter sig tre nya medlemmar till den framgångsrika hotellkedjan som knappast känner av några kärva tider. Fördelarna med medlemskap är uppenbara då småskaligheten för varje hotell är en tillgång när Petit Hotel står för affärsutveckling och marknadsföring. De senast anslutna hotellen är Trädgårdshotellet -Stegeborgs Egendom i Söderköping, Teleborgs Slott i Växjö och Jöns Andersgården i Rättvik som fått ny ägare.

– Att öka antalet hotell och växa ytterligare är inte längre något självändamål för Petit Hotel, säger Leena Höbinger som är grundare och VD för hotellkedjan. Vi är idag Sveriges snabbast växande hotellkedja och är naturligtvis nöjda med det. Vårt mål är att kunna erbjuda en hög och jämn kvalitet till våra gäster oavsett vilket av våra hotell man än besöker. Samtidigt kan vi med glädje konstatera att det finns ett stort intresse runt om i Sverige bland ägare av små landsortshotell att bli medlem i vår kedja. Trädgårdshotellet, Stegeborgs Egendom i Söderköping är det första hotellet med egen flygplats med uppställningsplats för 20 flygplan. Trädgårshotellet ligger i slottsparken nedanför nya Stegeborgs slott. Flygburen eller inte så är Trädgårdshotellet charmigt och personligt med omgivningar som tagna ur en sagobok. Hotellet har varit trädgårdsmästeri och är inrett i engelsk ombonad stil. Till hotellet hör en hamnkrog som ligger alldeles intill vattnet. Dagtid fylls uteserveringen av gäster som väljer att lägga till med båt. Kvällstid blandas långseglarna från kontinenten med de sommarboende i skärgården. Kvällsmenyn erbjuder allt från knaperstekt strömming till en blodig oxfilé. Teleborgs slott i Växjö, som stod klart år 1900 var en morgongåva från den synnerligen förmögne och smått excentriske greven Fredrik Bonde af Björnö till hans unga fru Anna Koskull. Två skånska arkitekter anlitades av greven och fick följa hans mycket noggranna anvisningar. Landets skickligaste stuckatörer och dekorationsmålare anlitades, spisar transporterades från Göteborg och smidesarbeten kom från Köpenhamn.I en omröstning i Smålandsposten har Teleborgs slott blivit valt till Kronobergs största underverk. Jöns Andersgården i Rättvik är en genuin dalagård i falurött timmer med vinklar och vrår och med mycket charm. Här finns elva sköna rum och en restaurang med högt i tak, där det gamla och nya möts på ett familjärt sätt. Maten baseras på närproducerade råvaror, som till exempel kött från den egna gården. Efter måltiden inbjuder loungen till bekväm samvaro i brasans sken. Närheten till Dalhalla och alla de aktiviteter som finns i Rättvik med omnejd lockar gärna till utflykter. Att därefter sitta på hotellets gårdstun en sommarkväll, när solen långsamt möter Siljan, med ett fantastiskt färgspel, ger minnen som för lång tid lämnar spår i ens hjärta. Inom Petit Hotel finns ingen likriktning utan varje hotell har sin egen särart. Gemensamt är konceptet Små hotell med stora kök. Kedjans kvalitetscertifiering garanterar en jämn och hög nivå vilket hotell man än besöker. Samtliga paket eller hotellnätter bokas enkelt on-line på Petit Hotels hemsida www.petithotel.se.

Taggar: