Flaggningsmeddelande

Efter att PExA AB:s (”PExA”) företrädesemission avslutades den 24 november 2016 uppstod flaggningsskyldighet för två av de större aktieägarna i bolaget, Anna-Carin Olin och GU Ventures AB. Genom företrädesemissionen nyemitterades 2 460 212 aktier.

Anna-Carin Olins innehav i PExA uppgick före företrädesemissionen till 314 500 A-aktier och 1 206 200 B-aktier (40,81 procent av röster och 22,48 procent av kapital). Efter företrädesemissionen uppgår innehavet i PExA till 33,16 procent av röster och 16,48 procent av kapital.

GU Venture AB:s innehav i PExA uppgick före företrädesemissionen till 92 500 A-aktier och 824 545 B-aktier (16,41 procent av röster och 13,55 procent av kapital). Efter företrädesemissionen uppgår innehavet i PExA till 13,33 procent av röster och 9,94 procent av kapital.

Ovan nämnda huvudägare överlät i samband med företrädesemissionen teckningsrätter till styrelsens förfogande för att främja en god grund i kapitaliseringen genom att på förhand skriftligen avtala om en del av företrädesemissionen.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare till PExA i samband med företrädesemissionen.

För frågor med anledning av företrädesemissionen, vänligen kontakta:
Sedermera Fondkommission
E-post: info@sedermera.se

Denna information är sådan information som PExA AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 december 2016.