Pfizer inbjuder allmänheten att lyssna på internetkonferens med finansanalytiker den 25 juli Pfizer Inc inbjuder investerare och allmänheten att lyssna till en utsändning på Internet av en telefonkonferens för finansanalytiker, som inleds klockan 17.00 fredagen den 25 juli. Syftet med telefonkonferensen är att lämna aktuell information om Pfizers resultat och prognoser, med anledning av bolagets halvårsrapport 2003, som kommer att redovisas på morgonen samma dag. Den som vill lyssna på telefonkonferensen kan gå in på www.pfizer.se och klicka på länken "Internetkonferens 25 juli 2003". Resultatrapporten kommer att finnas tillgänglig på hemsidan www.pfizer.com under länken "For Investors - SEC Filings by Pfizer", avsnittet "8-K", daterat den 25 juli 2003. En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig på hemsidan fram till klockan 18.00 fredagen den 1 augusti. Kontaktpersoner: Rolf Gulliksen Informationsdirektör, Pfizer AB, Telefon: 08-519 063 37, 0702-62 96 28 Jörgen Österberg Ansvarig aktieägarfrågor, Pfizer AB Telefon: 08-519 062 59, 0708-67 54 41 Paul Fitzhenry Pfizer Inc Telefon: +1 212 733-4637 Pfizer är ett av världens ledande och mest forskningsintensiva läkemedelsföretag. Genom våra moderna och effektiva läkemedel kan vi hjälpa människor till ett friskare liv. Pfizers globala verksamhet är koncentrerad till områdena hjärta/kärl, centrala nervsystemets sjukdomar, respiration, infektion, urologi, smärta, onkologi, oftalmologi och endokrinologi. Vi har även en stark portfölj av egenvårdsprodukter. Nyligen förvärvade Pfizer Pharmacia och tillsammans arbetar vi för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/21/20030721BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/21/20030721BIT00420/wkr0002.pdf