Inga ”tricks”, PFOs säkerhets app är Halloweens säkraste ”treat”

Report this content

PFOs personliga säkerhetsapp kommer att vara gratis under Halloween och Alla Helgons dag helgen. PFO Shield appen är en topprankad livsstilsapp med fyra instinktiva larmfunktioner som larmar valda kontaktpersoner med din position. Med mobilen i fickan kan du enkelt larma genom att dra ur hörlursladden samtidigt som du lyssnar på musik.

Halloween är en tid då man behöver tänka på sin säkerhet. Många av oss känner oro över att inte veta vem som gömmer sig bakom de olika maskerna. Med PFO Shields appen kan du påkalla dina föräldrars uppmärksamhet eller dina närmaste vänner var du är. De fyra olika larmfunktionerna är instinktiva och diskreta. Till exempel när du använder Pull Plug funktionen så kan du ha telefonen i fickan och om du känner dig rädd/orolig och behöver larma så drar du bara ut hörlurskontakten ur telefonen. ”Det bästa med den här funktionen är att den är så diskret och att jag inte behöver ta upp telefonen ur min ficka när jag drar ur hörlurssladden och att mina föräldrar ser var jag är när jag larmar.”, säger appanvändaren Alice Eriksson.

Gå in på iTunes och ladda ner PFO Shields gratis under Halloween helgen. För mer information om PFO appen se www.pfoapp.com.

Johan Carlsson, VD
46 73 6208610
johan.carlsson@pfoinc.com

PFO är världens första företag som kombinerar mode, livstil och personsäkerhet med sitt armband med GPS och sin smartphone app. Under ytan döljer sig militär spaningsteknologi med GPS och bakom grafiken står Grammy vinnaren grafiska designern Stefan Sagmeister, och design av armbanden den svenska industri designern Oscar Magnuson.

PFO Shield Appen finns att ladda ner på iTunes och armbanden att köpa på www.pfoinc.com.