Inbjudan till analytiker och media

Inbjudan till analytiker och media Internetsänd telekonferens i samband med kvartalsrapporten för sista kvartalet och bokslutsrapporten för 2000 Måndag den 12 februari 2001 presenterar Pharmacia sin rapport för fjärde kvartalet 2000 och sin bokslutsrapport för 2000. Ett pressmeddelande beräknas gå ut klockan 13.00, svensk tid. Pharmacia anordnar sedan en telefonkonferens klockan 17.00. Efter konferensen finns det tid att ställa frågor till Pharmacias svenska VD, Håkan Åström. Under konferensen kan analytiker, men inte media, ställa frågor. Media kan självklart citera det som sägs. Journalister som vill lyssna på konferensen per telefon kan anmäla sig till Katja Margell. Analytiker anmäler sig till Craig Tooman. Konferensen kan avlyssnas på Internet via företagets webbplats www.pharmacia.com, där man klickar på länken "Investor Information", eller via www.companyboardroom.com. Den som vill följa konferensen måste ha Real Player eller Windows Media Player installerat på sin dator för att kunna spela upp ljudet. Efter direktöverföringen på nätet finns en inspelning av konferensen tillgänglig på Pharmacias webbplats under två veckor framåt. Media som vill intervjua Håkan Åström, som är globalt ansvarig för strategi och även VD för svenska Pharmacia AB, kan anmäla sig till Katja Margell. Senast en halvtimme före telefonkonferensen måste vi få besked om deltagande. Kontaktperson för Kontaktperson för media: analytiker: Katja Margell Craig Tooman Tel. 08-695 41 71 Tel. +1 908-901-8853 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00930/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00930/bit0002.pdf