Inbjudan till analytiker och media

Inbjudan till analytiker och media Internetsänd telefonkonferens i samband med kvartalsrapporten för tredje kvartalet 2001 Tisdagen den 23 oktober presenterar Pharmacia sin rapport för tredje kvartalet 2001. Rapporten offentliggörs genom ett pressmeddelande som går ut kl 13.00 samma dag. Klockan 16.00 anordnar Pharmacia en telefonkonferens som kan avlyssnas via telefon eller på bolagets hemsida. Anmälan Journalister som vill lyssna på telefonkonferensen per telefon kan anmäla sig till Marianne Bäärnhielm på tel. 08-695 72 82 eller Linda Sylwander på tel. 08-695 84 67. Analytiker som vill delta i telefonkonferensen per telefon anmäler sig till Craig Tooman på tel. +1 908 901 88 53. När du anmäler dig får du de telefonnummer och koder som behövs. Journalister som efter telefonkonferensen vill intervjua Håkan Åström, Senior Vice President, Strategy & Corporate Affairs och VD för svenska Pharmacia AB, kan anmäla sig till Marianne Bäärnhielm på tel. 08-695 72 82 eller Linda Sylwander på tel. 08-695 84 67. Vi måste ha din anmälan senast kl 15:30 den 23 oktober. Välkommen med din anmälan! Information om telefonkonferensen Konferensen kan avlyssnas på Internet via företagets webbplats www.pharmacia.com, där man klickar på länken "Investor Information", eller via www.companyboardroom.com. Den som vill följa konferensen måste ha Real Player eller Windows Media Player installerat på sin dator för att kunna spela upp ljudet. Efter direktöverföringen på nätet finns en inspelning av konferensen tillgänglig på Pharmacias webbplats under två veckor framåt. Under konferensen kan analytiker, men inte media, ställa frågor. Pharmacia är ett av världens tio största läkemedelsföretag, med ett dotterbolag som är ett av världens främsta lantbruksföretag. Pharmacias innovativa läkemedel och andra produkter räddar liv och förbättrar människors hälsa och välbefinnande. De 59.000 anställda i Pharmacia arbetar tillsammans med många andra intressenter för att öka livskvaliteten för människor runt om i världen och för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. En av Pharmacias många viktiga innovationer är Celebra, som är världens mest förskrivna läkemedel mot smärta i förslitna leder och ledgångsreumatism. Företaget är noterat på New York Stock Exchange och OM Stockholmsbörsen under kortnamnet PHA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00600/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00600/bit0002.pdf