Inbjudan till analytiker och media

Inbjudan till analytiker och media Internetsänd telefonkonferens i samband med Pharmacias delårsrapport 2002 Tisdagen den 23 juli presenterar Pharmacia sin rapport för andra kvartalet 2002. Rapporten offentliggörs genom ett pressmeddelande som går ut klockan 13.00 samma dag. Klockan 15.00 anordnar Pharmacia en telefonkonferens som kan avlyssnas via telefon eller på bolagets hemsida. Konferensen inriktas på rapporten, men kan även ta upp andra aspekter rörande Pharmacias ekonomiska resultat, liksom prognoser om framtida försäljning och resultat, FoU-projekt, resultat och utsikter för enskilda produkter, strategiska satsningar och andra frågor som är relevanta för Pharmacias verksamhet och framtid. Anmälan Journalister som vill lyssna på telefonkonferensen per telefon kan anmäla sig till Anna Malm på tel. 08-695 89 41 eller till Marianne Bäärnhielm på tel. 08-695 72 82. Analytiker som vill delta i telefonkonferensen per telefon anmäler sig till Linda Heller på tel. +1 908 901 8853. När du anmäler dig får du de telefonnummer och koder som behövs. Journalister som efter telefonkonferensen vill intervjua Håkan Åström, vd för svenska Pharmacia AB, kan anmäla sig till Anna Malm på tel. 08- 695 89 41 eller till Marianne Bäärnhielm på tel. 08-695 72 82. Vi måste ha din anmälan senast måndagen den 22 juli. Information om telefonkonferensen Konferensen kan avlyssnas på Internet via företagets webbplats www.pharmacia.com, där man klickar på länken "Investor Information", eller via www.companyboardroom.com. Den som vill följa konferensen måste i förväg ha installerat Real Player eller Windows Media Player på sin dator för att kunna spela upp ljudet. Efter Internet-sändningen kommer en inspelning av konferensen att finnas tillgänglig på Pharmacias webbplats under två veckor framåt. Under konferensen kan analytiker, men inte media, ställa frågor. Kontaktperson för media Paul Fitzhenry, tel. +1 908 901 8770 Kontaktperson för finansanalytiker Linda C. Heller, tel. +1 908 901 8853 Pharmacia är ett av världens tio största läkemedelsföretag, med ett dotterbolag som är ett av världens främsta lantbruksföretag. Pharmacias innovativa läkemedel och andra produkter räddar liv och förbättrar människors hälsa och välbefinnande. De 59.000 anställda i Pharmacia arbetar tillsammans med många andra intressenter för att öka livskvaliteten för människor runt om i världen och för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00520/wkr0002.pdf