Linda Heller ny chef för Investor Relations

Linda Heller ny chef för Investor Relations Pharmacia Corporation har utsett Linda Heller till ny chef för Investor Relations. Hon blir globalt ansvarig för Pharmacias kontakter med finansanalytiker och investerare. Linda Heller kom till Pharmacia 1999 och har tills nu varit finansdirektör inom affärsenheten Global Prescription Business. Innan hon började på Pharmacia arbetade Linda Heller åtta år inom Silicon Graphics, Inc., på olika ekonomibefattningar på koncernnivå. Hon inledde sin karriär 1985 som finansanalytiker hos Salomon Brothers, Inc. "Linda har betytt mycket för Pharmacia och har en gedigen bakgrund för sitt nya uppdrag. Hon har mycket ingående kännedom om vår verksamhet och våra produkter", säger Christopher Coughlin, Executive Vice President och ekonomidirektör, Pharmacia Corporation. Linda Hellers har en fil. kand. i ekonomi vid Rice University och en masterexamen i företagsekonomi från Sloan School of Management vid Massachusetts Institute of Technology. Hon tillträder sin befattning med omedelbar verkan. Linda Heller ersätter Craig Tooman, som lämnat Pharmacia för andra uppgifter. Linda Heller arbetar på huvudkontoret i Peapack, New Jersey. Mediakontakt: Paul Fitzhenry. tel: +1 (908) 901-8770 Analytikerkontakt: Linda Heller. tel: +1 (908) 901-7015 Pharmacia är ett av världens tio största läkemedelsföretag, med ett dotterbolag som är ett av världens främsta lantbruksföretag. Pharmacias innovativa läkemedel och andra produkter räddar liv och förbättrar människors hälsa och välbefinnande. De 59.000 anställda i Pharmacia arbetar tillsammans med många andra intressenter för att öka livskvaliteten för människor runt om i världen och för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. En av Pharmacias många viktiga innovationer är Celebra, som är världens mest förskrivna läkemedel mot smärta i förslitna leder och ledgångsreumatism. Företaget är noterat på New York Stock Exchange och OM Stockholmsbörsen under kortnamnet PHA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00940/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00940/bit0001.pdf