Pfizer webb-sänder investerarmöte i eftermiddag

Pfizer webb-sänder investerarmöte i eftermiddag Med anledning av Pfizers planerade uppköp av Pharmacia sänder Pfizer i eftermiddag ett analytikermöte från USA. Mötet kan avlyssnas på Internet. Sändningen börjar klockan 17.00 och kan avlyssnas via Pfizers globala webbsida www.pfizer.com. Intresserade analytiker är välkomna till Pharmacias kontor på Lindhagensgatan 100 för att avlyssna mötet. Håkan Åström, VD för Pharmacia AB, och den svenska ledningen kommer att finnas tillgängliga i samband med mötet. De analytiker och investerare som vill delta anmäler sig i Pharmacias reception på Lindhagensgatan 100 innan sändningens början. Det går också bra att lyssna på sändningen via Pfizers globala webbsida www.pfizer.com. För detta krävs ingen föranmälan. Välkommen! Marianne Bäärnhieln Informationsdirektör, Pharmacia AB Analytikerkontakt: Linda Heller, Pharmacia, tel: +1 908 901 7015 Mediakontakt: Paul Fitzhenry, Pharmacia, tel: +1 908 901 8770 Marianne Bäärnhielm, 08 - 695 72 82 Pharmacia är ett av världens tio största läkemedelsföretag, med ett dotterbolag som är ett av världens främsta lantbruksföretag. Pharmacias innovativa läkemedel och andra produkter räddar liv och förbättrar människors hälsa och välbefinnande. De 59.000 anställda i Pharmacia arbetar tillsammans med många andra intressenter för att öka livskvaliteten för människor runt om i världen och för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. En av Pharmacias många viktiga innovationer är Celebra, som är världens mest förskrivna läkemedel mot smärta i förslitna leder och ledgångsreumatism. Företaget är noterat på New York Stock Exchange och OM Stockholmsbörsen under kortnamnet PHA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/15/20020715BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/15/20020715BIT00430/wkr0002.pdf