Pharmacia bekräftar att pressmeddelande om försäljning och resultat kommer att distribueras den 23 juli Pharmacia Corporation bekräftar i dag att pressmeddelandet om försäljning och resultat för andra kvartalet kommer att distribueras klockan 13.00, svensk tid, den 23 juli 2002. Företaget kommer dock inte att hålla någon telefonkonferens eller Internet-sändning om resultatet. Som tidigare meddelats bekräftar Pharmacia det uppskattade rörelseresultatet för läkemedelsverksamheten. Vinsten per aktie för andra kvartalet 2002, efter justeringar, beräknas fortfarande till 39 cent per aktie. Företaget bekräftar också prognoserna för helårsresultatet, på 1,52 - 1,57 USD per aktie. Kontaktperson för media Paul Fitzhenry, tel. +1 908 901 8770 Kontaktperson för finansanalytiker Linda Heller, tel. +1 908 901 8853 [REMOVED GRAPHICS] Pharmacia är ett av världens tio största läkemedelsföretag, med ett dotterbolag som är ett av världens främsta lantbruksföretag. Pharmacias innovativa läkemedel och andra produkter räddar liv och förbättrar människors hälsa och välbefinnande. De 59.000 anställda i Pharmacia arbetar tillsammans med många andra intressenter för att öka livskvaliteten för människor runt om i världen och för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. Den 15 juli 2002 meddelade Pharmacia och Pfizer Inc. (NYSE:PFE) att man har undertecknat ett slutligt avtal, enligt vilket Pfizer förvärvar Pharmacia mot betalning i egna aktier i en affär som beräknas vara avslutad i slutet av 2002. Informationschef Marianne Bäärnhielm Tel arb: 08-695 72 82 Tel mobil: 070-319 50 60 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/19/20020718BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/19/20020718BIT00710/wkr0002.pdf