Cellaboratorium vid Japanskt universitet beställer 3:e HoloMonitor

Ett av cellaboratorierna vid Kyushu University i Japanska Fukuoka har beställt två HoloMonitor®-instrument för att komplettera det instrument laboratoriet köpt tidigare. Universitet är ett av de sju kejserliga universiteten, vilka idag utgör Japans prestigefulla nationella universitet. Ytterligare fyra HoloMonitor M4.5-instrument har nyligen beställs av kunder i Storbritannien, Israel, Australien och Singapore. Det samlade listpriset för de beställda instrumenten uppgår till €144 000.

“Uppföljningsordern från cellaboratoriet vid universitetet i Kyushu bekräftar på nytt det vetenskapliga värdet av vår HoloMonitor-teknik. Dessutom indikerar ordern att cellaboratorier är i behov av flera instrument för att tillgodose det växande forskningsbehov HoloMonitor-tekniken skapar. Laboratoriet vid Kyushu-universitetet kommer att bli det 9:e cellaboratoriet med flera HoloMonitor-instrument i drift. Oberoende marknadsrapporter uppskattar antalet cellaboratorier i världen till cirka 120 000”, säger VD Peter Egelberg.

Länkar
•    The Market for Cell-Based Assays – http://www.gene2drug.com/images/IMI-The-Market-for-Cell-Based-Assays-Report-Brochure-15-011-Final.pdf

Web: www.phiab.se