Phase Holographic Imaging och Boston Children’s Hospital tecknar utvärderingsavtal

Report this content

Phase Holographic Imaging (PHI) och Boston Children’s Hospital – ett Harvard Medical School universitetssjukhus – har tecknat ett avtal om att utvärdera PHI:s HoloMonitor®-teknik för tillämpningar inom cellbaserad cancerforskning. Under utvärderingsperioden kommer PHI att förse Boston Children’s Hospital med HoloMonitor M4.5-instrumentering och tekniskt stöd.

“Avtalet med Boston Children’s Hospital och andra opinionsbildande forskningsinstitut är en central del i vår strategiska marknadsföring för att etablera HoloMonitor-tekniken inom preklinisk forskning. Med tillförsikt ser vi fram emot resultaten av utvärderingen och att få arbeta med världsledande cancerforskare vid barnsjukhuset,” säger VD Peter Egelberg.

Om Boston Children’s Hospital

Tel: +46 703 19 42 74