PHI ökar försäljningen även i fjärde kvartalet

PHI meddelar härmed att nettoomsättningen under fjärde och sista bokslutskvartalet 2017/18 uppgick till 2,2 (1,2) MSEK, vilket försäljningsmässigt innebär att bolaget för andra kvartalet i rad gör sitt bästa kvartal någonsin. Netto­omsättningen under tredje kvartalet 2017/18 uppgick till 1,4 (1,2) MSEK. Bolaget har brutet bokslutsår från den 1 maj till den 30 april. Bolagets boksluts­kommuniké är planerad att publiceras den 18 juni 2018.

”Den uppmuntrande försäljningsutvecklingen kommer bl.a. av vår utökade direkt­försäljning samt av erkännandet av HoloMonitors innovativa funktionalitet, pådrivet av en snabbt växande mängd veten­skapliga publikationer baserade på dess användande”, kommenterar VD Peter Egelberg.

Denna information är sådan information som Phase Holographic Imaging är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 maj 2018.