Elegant, smakfull och hållbar - Philips TV lanserar sin nya kollektion med Black Star som den ledande stjärnan

Madrid, 13 mars, 2017 – Philips TV lanserar sina nya TV-kollektion och modellen Black Star är den nya, självklara mittpunkten i varje modernt och smakfullt hem. Med egenskaperna från Philips egen ljusteknologi Ambilight och Ultra HD, får Black Star rummet att vakna till liv. Precis som de övriga modellerna i Philips nya kollektion, har Black Star en spektakulär skärpa med en extremt rik färgpalett – från de klaraste, mest lysande färgerna till den svartaste av svart. Denna nya kollektion från Philips sätter designen i fokus med sin stil och finess och lyfter inredningen i varje hem.

En sensationell upplevelse

Black Star är Philips andra 55” OLED och UHD Premium TV. Med sin iögonfallande svarta, djupa färg är upplevelsen både sensationell och behaglig för dina sinnen. Philips Ambilight-teknologi ljussätter väggen bakom TV-skärmen i de färgerna som visas på TV:n och skapar en unik tittarupplevelse. De mjuka ljuskontrasterna som uppstår mellan skärmen och väggen med Ambilight får ögonen att slappna av och gör tittandet till en behaglig upplevelse samtidigt som skärmen upplevs som större och färgerna ger nya uttryck till ditt hem.

Black Star får sällskap av de nya modellerna Pixel Precise (Philips 7502), en 4K Ultra Silm LED TV med ett oöverträffat ljud och en supertunn skärm samt Ultra High Def (Philips 6412) och Floating 4K (Philips 6482). Här finns något för alla som efterfrågar en upplevelse i bild, ljud och design av högsta klass.

Hållbar europeisk design

"Philips TV:s nya kollektion visar upp europeisk design när den är som bäst. Vårt mål med den nya serien har varit att skapa en design som riktar sig mot konsumenter som uppskattar en mer avskalad och ren inredning och design", säger chefsdesigner Rod White. "När vi designade den nya serien har vi utgått från en känsla som är elegant, smakfull och hållbar där vi har vävt samman dessa egenskaper med förstklassig teknologi och hantverk", fortsätter White. "Philips TV:s nya design är sofistikerad med hög kvalitet och kommer stå sig långt framöver."

Philips TV. Looks better

Den nya kollektionen kommer i följande modeller och storlekar:

• 6412 – finns i skärmstorlekarna: 43” 49” 55” 65”
  • 6482 - finns i skärmstorlekarna: 49” 55”
  • 7502 - finns i skärmstorlekarna: 49” 55” 65”
  • 9002 OLED – finns i en skärmstorlek: 55”

Upptäck mer av Philips Ambilight: https://youtu.be/1zdrVVt9ItA
Hela Philips tv-kollektion för 2017 kommer ut i butik inom de kommande fyra månaderna. För mer information om modellerna, besök gärna: www.looksbetter.eu

För ytterligare pressmaterial, bilder och videos, vänligen besök vår pressportal online här:

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/PhilipsTVSverige
#PhilipsTV

För mer information om den nya kollektionen, visning eller intervjuförfrågan med Philips TV, vänligen kontakta:

Prime PR

Malin Rönnmark
T: +46 702 637615
E: philips@primegroup.com

TP Vision

TP Vision är Philips TV:s exklusiva licensinnehavare och en dedikerad tv-aktör på marknaden inom visuell digital underhållning. TP Vision fokuserar på att utveckla, tillverka och marknadsföra Philips TV-apparater i Europa, Ryssland, Mellanöstern, Brasilien, Argentina, Uruguay, Paraguay och utvalda länder i Stillahavsregionen. Vi gör detta genom att kombinera designexpertis och arvet av innovativt arbete med Philips TV med operationell excellens, flexibilitet och snabbhet från TPV-teknologi. Med dessa kombinerade styrkor tar vi högkvalitativa tv-apparater till marknaden; smarta funktioner, lätta att använda och med sofistikerad form och design. Vi tror på att skapa produkter som erbjuder en överlägsen upplevelse för konsumenterna. Med Philips TV:s är TP Vision en global ledare inom hospitality. TP Vision är Philips TV:s exklusiva licensinnehavare för alla länder listade ovan. Tv-företaget är ägt till 100 % av TPV, världens ledande bildskärms- och LCD TV-tillverkare, försäljare och marknadsförare av Philips TV:s i Kina. TPV-gruppen has lyckats öka sin tillväxt över åren genom att stordriftsfördelar och kärnkompetenser inom R & D, tillverkning, logistisk effektivitet och kvalitet. TP Vision har nära 2 000 anställda runt om i världen.

Taggar: