Philips TV: Fem saker som kommer att förbättra din TV-upplevelse under 2017

”Mer än hälften av det totala värdet av sålda TV-apparater i de nordiska länderna är 55-tummare eller större. Nordiska TV-användare köper större TV-apparater än andra länder,” säger Henrik Kyhl, nordisk VD på Philips TV – en av de mest populära TV-producenterna i Norden.

Henrik Kyhl pekar på fem saker som kommer att förbättra TV-upplevelsen under 2017:

• Större skärmar
  • 4K UHD, HDR och 10-bitars Wide Color Gamut-paneler
  • Smart TV
  • Google Cast
  • OLED

Ultra HD-upplösning, eller 4K som det också kallas, är ett måste för många TV-köpare idag. Det innebär att bildkvaliteten är fyra gånger skarpare än på en HD-TV. En annan funktion som har blivit populär det senaste året är HDR, High Dynamic Range, som nu finns på de flesta Philips TV-modeller med Ultra HD. Funktionen förbättrar kontrasten och ger mer dynamik i färgerna på skärmen. 10-bitars Wide Color Gamut-paneler, som kan återge en större färgpalett, kommer i ännu fler Philips TV-modeller under 2017.

“Kombinationen av UHD, HDR och Wide Color Gamut-paneler skapar en betydligt bättre bild: Mer naturliga färger, bättre svartnivåer och en förbättrad kontrast,” förklarar Henrik Kyhl.

Philips TV använder plattformen Android-TV, vilket ger tillgång till tusentals appar i Google Play-butiken och Philips app-galleri, bland annat TV-spel och streamingtjänster.

Google Cast fungerar som en inbyggd Chromecast, vilket innebär att du kan spegla innehållet direkt från exempelvis din laptop eller mobil till TV-skärmen.

TV:n kan också fungera som en hub för det smarta hemmet - till exempel för att kontrollera Philips smarta Hue-lampor.

Nyligen lanserade Philips TV sin första OLED-TV. Responsen från media och konsumenter har varit väldigt positiv.

”OLED-TV är fortfarande väldigt nytt, men jag tror vi kommer att se en ökad efterfrågan från konsumenter,” säger Henrik Kyhl.

De flesta mid- och high-end TV-modeller från Philips år 2017 inkluderar den unika bakgrundsbelysningen Ambilight, som förstärker tittarupplevelsen genom att projicera ljus på väggen bakom TV:n, som matchar scenerna på skärmen.

”Vi tror också att konsumenter kommer att börja upptäcka och lära sig mer om alla fördelar med dessa funktioner!” säger Henrik Kyhl.

Läs mer om Philips TV på www.philips.se/TV

Presskontakt:
Joella.skoogh@tpv-tech.com
Philips TV:
Henrik Kyhl
henrik.kyhl@tpv-tech.com

Bilder och ytterligare information: http://www.tpvision.com/image-library/

About TP Vision

TP Vision is a dedicated TV player in the world of visual digital entertainment. TP Vision concentrates on developing, manufacturing and marketing Philips branded TV sets in Europe, Russia, Middle East, Brazil, Argentina, Uruguay, Paraguay and selected countries in Asia-Pacific. We do this by combining our design expertise and innovative Philips TV heritage with the operational excellence, flexibility and speed of TPV Technology. With these combined strengths, we bring high-quality TV sets to the market: smart and easy to use with sophisticated styling. We believe in creating products that offer a superior TV experience for consumers. With Philips TVs, TP Vision is a global leader in the hospitality market. TP Vision is the exclusive brand licensee of Philips TVs for the above listed countries. TP Vision employs close to 2,000 people in several locations around the globe and is 100% owned by TPV, one of the world’s leading monitor and LCD TV manufacturers, selling and marketing Philips branded TVs in China. TPV has been able to drive its growth over the years by leveraging its economies of scale and core competencies in R&D, manufacturing, logistic efficiency and quality.

Android, Google, Google Play and other marks are trademarks of Google Inc.

Taggar: