Philips TV presenterar hela 2016 års produktutbud

Den nyligen lanserade och EISA-prisbelönta 65" 7601 och IFA-lanserade OLED 55" 901F kompletterar Philips TV:s totala sortiment från 2016, vilket gör företagets produktutbud till ett av de mest omfattande på marknaden.

Tillägget av Smart TV-funktioner till de nya produkterna i 5000-serien innebär också att över 90% av Philips TV-apparater numera är smarta. Över 70% innehåller dessutom Android TV.

4000-serien - med HEVC

4000-serien har uppdaterats med HEVC-sändningsstöd.

4000-seriens produkter har en prestanda på 200 PPI (Picture Performance Index) och inkluderar Digital Crystal Clear-bildbehandling, två HDMI-portar och en USB-port.

De nya modellerna i 4000-serien har också integrerad satellit-, antenn- och kabelmottagare.

5000-serien - med Smart TV och Android TV

5000-serien inkluderar unika, designprisbelönta 5231-modellen, en vit och elegant 24-tummare som kombinerar funktionen av en TV, bildskärm och Bluetooth-högtalare i en och samma produkt. 5231 har ett 16W, 2.1-ljudsystem och kan spela upp musik från smarta enheter via Bluetooth.

Nylanserade 5301-modellen har både Philips Smart TV-funktionalitet och HEVC-sändningsstöd.

Android-TV finns nu redan i 5000-serien i form av 5501-modellen, som dessutom innehåller en Dual Core-processor och 8 GB lagringsutrymme.

6000-serien - med UHD och HDR

6000-serien bjuder på Ultra HD, HDR-prestanda och Ambilight i flera produkter. 6031 och 6101 har UHD-prestanda och Smart-TV, medan Android-TV finns från 6401-serien och uppåt. Alla Android-TV-apparater har Quad Core-processor med 8 GB eller 16 GB utbyggbart minne och en fjärrkontroll med QWERTY-tangentbord.

6500-serien innehåller förbättrad bildbehandling, rörelseåtergivning och högre ljusnivåer tack vare Pixel Precise Ultra HD-processorn och Perfect Natural Motion-systemet.

7000-serien - med tresidig Ambilight

7000-serien inkluderar high-end europeisk design, utökad färgskala, tresidig Ambilight, Quad Core-processor och 16 GB lagringsutrymme.

7000-serien har ett kraftfullt 2.1-ljudsystem och ett patenterat Triple ring-högtalarelement med en integrerad basport för att möjliggöra djup bas. 7181-modellen tar ljudkvaliteten ett steg längre genom att lägga till "synligt" ljud - en separat 15W soundbar som är integrerad på TV:ns framsida.

Högst upp i 7000-serien finns 7601 som nu inkluderar flera funktioner som tidigare bara fanns i Philips high-end-produkter i 9000-serien – bland annat lokal dimning från 128 fristående LED-segment som kan generera ljusnivåer upp till 700Nit, vilket ger produkten HDR Premium-status.

Philips Premium Colour-processorn hjälper 7601 reproducera 2 250 biljoner färger och kombineras med Perfect Pixel Ultra HD-processorn för att skapa en otrolig bildkvalitet på 2600PPI. TV-modellen erhöll nyligen EISAs pris European Best Buy Large Screen TV 2016-2017.

8000-serien - med Ambilight Projection

8000-serien innehåller flera unika premium-funktioner. Ambilight spelar en nyckelroll när det kommer till prestanda och uppslukande egenskaper på alla Philips TV-apparater i high-end och mellansegmentet. Ambilight når en ny nivå i 65-tummaren 8901 AmbiLux, som inkluderar nio pico-projektorer på baksidan av TV:n, som projicerar ut bilden från skärmen till väggen bakom TV:n.

901F - med OLED, UHD och HDR

Högst upp i Philips 2016-sortiment finns 901F, företagets första OLED-TV och den allra först TV:n som kombinerar en OLED-panel med utökad färgskala och Philips bildprocessor. Perfect Pixel Ultra HD-processorn kombinerar Perfect Color-systemet med Ultra Resolution-, Perfect Contrast- och Perfect Natural Motion-tekniken vilket skapar skarpa bilder, mjuka rörelser och över 2250 biljoner färger.

Med en otrolig prestanda på 3800 PPI och ljusnivåer upp till 540Nit, så blir 901F den första Philips TV: n som når företagets HDR Perfect-standard.

Den skarpa bildkvaliteten och höga kontrastförhållandet blir mer uppslukande genom det tresidiga Ambilight-systemet. 901F har även ett 30W 6.1-ljudsystem med 15W för sex högtalare i en integrerad soundbar och 15W för basen.

Besök Philips TV:s hemsida: www.philips.se/TV
Läs mer om Philips OLED-TV: www.philips.com/oled

Presskontakt:

Produktfrågor:
Pär Josefsson
par.josefsson@tpv-tech.com
+46 70 832 22 21

För ytterligare pressmaterial, bilder och videos, besök nedan länkar:
Bilder, videos och pressmeddelanden från IFA: ifa.philips.com
Högupplösta bilder: http://www.tpvision.com/image-library/

Videos:
OLED: https://youtu.be/n-si7xYDc2E
7600-serien: https://youtu.be/67EH_Bj9Fu0
7100-serien: https://youtu.be/_-zKqf7eBwQ
6500-serien: https://youtu.be/tj4SO0-6Mms
Bildkvalitet: https://youtu.be/RMizzL4D94E
Ambilight: https://youtu.be/FZE5I-GcVVM
Android-TV: https://youtu.be/93WdFfp_Ib8

Om TP Vision:
TP Vision, som ägs av TPV Group, utvecklar, tillverkar och marknadsför Philips TV-apparater.

Google och Android är varumärken som ägs av Google Inc.

Taggar: