PHONE FAMILY LISTAS PÅ NASDAQ OMX FIRST NORTH

Stockholm 2014-05-27

Phone Familys nyemission innebär att 20,2 miljoner tillförs bolaget före emissionskostnader. Första dag för handel på NASDAQ OMX FIRST NORTH blir 9 juni.

Genom nyemissionen tillförs bolaget omkring 720 nya aktieägare och cirka 20,2 miljoner kronor före emissionskostnader. Efter nyemissionen uppgår antalet aktier till 11 092 670. Antalet nyemitterade aktier uppgår till 1 124 810 vilket utgör cirka 10,1 procent av det totala antalet utestående aktier efter emissionen.

Första dag för handel i Phone Familys aktie på First North blir 9 juni och aktiens namn blir PFAM.

Phone Family har utställt en likviditetsgaranti, genom Remium Nordic AB, som säkerställer att skillnaden mellan köp- och säljkurs minskar samt att likviditeten ökar.

”Vi välkomnar alla nya aktieägare och är glada över den spridning som sker i och med noteringen säger Jon Hjertenstein, VD Phone Family. Vi ser fram mot att fortsätta vår expansion och fortsätta arbeta för att bli den största oberoende återförsäljaren av telekom i Norden” avslutar Jon Hjertenstein.

I samband med erbjudandet har Remium Nordic AB agerat finansiell rådgivare samt emissionsinstitut och Setterwalls Advokatbyrå AB har agerat legal rådgivare.