Europas största mobiltelefonkedja öppnar i Valbo

Europas största mobiltelefonkedja öppnar i Valbo Mobiltelekomkedjan The Phone House (fd Geab) växer så det knakar. Öppnar sin 59:e butik i Sverige. - Vi har sedan länge sett att våra kunders köpmönster har förändrats. Många föredrar att handla mobiltelefoner i starka shoppingområden med stort utbud och utökande öppettider och våra kunder har länge efterfrågat en etablering i Valbo, säger Anders Lorentzson, Försäljningsdirektör The Phone House. - Med ytterligare en butik vill vi stärka vår redan starka position i Gävle-Sandviken och fler butiker innebär bättre service till våra befintliga kunder. Den 24 augusti öppnar den 59:e butiken i Sverige. Detta är The Phone House 10:e nyöppning på ett år. Ytterligare fyra stycken butiker ska öppnas innan november 2004 och inom de kommande 12 månaderna totalt femton stycken. - Under det senaste året har vi fokuserat på att skapa en bättre kundupplevelse och har genomfört en komplett re-design av våra butiker. Med vårt nya butikskoncept får kunderna en mycket bra överblick över alla produkter och tjänster som erbjuds på marknaden, avslutar Anders. För mer information kontakta: Ander Lorentzson, Försäljningsdirektör 08-615 40 48, 070-236 60 50 anders.lorentzson@phonehouse.se Anna Bjerkelius, Informationsansvarig 08-615 40 82, 0709-22 33 56 anna.bjerkelius@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 59 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT21840/wkr0020.pdf