K700 blir nästa storsäljare från Sony Ericsson

K700 blir nästa storsäljare från Sony Ericsson Nokia toppar dock listan, vilket framförallt beror på modeller som säljs till låga priser med kontantkort. Juni/Juli är traditionellt en period där det säljs väldigt mycket kontantkortstelefoner. Sony Ericssons nya modell K700 har endast funnits i butikerna i cirka tre veckor och kommer snart att toppa försäljningslistan. - I princip varje ny modell som Sony Ericsson lanserar blir en storsäljare. De har verkligen lyckats pricka in vad kunderna efterfrågar, säger Daniel Lindholm, Marknadschef, The Phone House. I och med lanseringen av den nya K700, prissänks Sony Ericsson T610 och T630, vilket förmodligen innebär att vi kommer se fortsatt stora volymer även på dessa modeller. Sony Ericsson T610 kan redan nu köpas för 1299:- med kontantkort, vilket är under halva priset jämfört med för några månader sedan. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER I JUNI (föregående månads placering inom parentes) 1. (3) NOKIA 3410 2. (--)NOKIA 3200 med inbyggd kamera 3. (NY) SONY ERICSSON K700 med inbyggd kamera 4. (2) SONY ERICSSON T630 med inbyggd kamera 5. (5) SONY ERICSSON Z600 med inbyggd kamera 6. (7) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera 7. (8) SONY ERICSSON T230 kamera medföljer 8. (6) NOKIA 6230 med inbyggd kamera 9. (4) NOKIA 3100 10. (NY) SAMSUNG E710 med inbyggd kamera Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned. För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 58 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/06/20040706BIT20820/wkr0001.pdf