Mobilförsäljningen uppåt under regnig sommar!

Mobilförsäljningen uppåt under regnig sommar! Svenskarna köpte kontantkortstelefoner under semestern och försäljningen ökade markant jämfört med förra året. Som vanligt dominerar kontantkortstelefoner försäljningen under sommarmånaderna och totalt sett ökade försäljningen med nästan 50% i juli månad jämfört med samma period förra året. - Det verkar som om många valde att shoppa, då det dåliga vädret avskräckte från strandliv, säger Daniel Lindholm, Marknadsdirektör, The Phone House. Även kameramobiler sålde bra och en trend är att kamerafunktionen i mobilen ökar utbytestakten i mobilmarknaden och får folk att byta telefon oftare än tidigare. Nu blir även bildkvaliteten bättre i kommande modeller och då kommer kameramobilen på allvar att utmana digitalkameran. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER 15 JUNI - 8 AUG (juni månads placering inom parentes) 1. (1) NOKIA 3410 2. (7) SONY ERICSSON T230 kamera medföljer 3. (2)NOKIA 3200 med inbyggd kamera 4. (4) SONY ERICSSON T630 med inbyggd kamera 5. (3) SONY ERICSSON K700 med inbyggd kamera 6. (6) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera 7. (5) SONY ERICSSON Z600 med inbyggd kamera 8. (NY) LG8110 med inbyggd kamera 9. (NY) NOKIA 6610i med inbyggd kamera 10. (8) NOKIA 6230 med inbyggd kamera Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 58 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/11/20040810BIT21190/wkr0028.pdf