NY UPPDATERAD!!! Investorägda operatören 3 fortsätter sälja stora volymer

Men en billig kontantkortstelefon med färgskärm och kamera blir årets julklapp i mobilbutikerna

På The Phone House Tio i topp-lista för november finns två 3G-telefoner och försäljningen ser fortsatt positiv ut - Priset på 3 mobilerna är otroligt lågt och i kombination med de billiga samtalen lockas kunderna till 3. Fortfarande är det priset som attraherar kunden mer än den nya 3G tekniken. En 3G-jul får vi nog vänta på tills nästa år, ny teknik tar längre tid att ta till sig för den stora massan, säger Daniel Lindholm, Marknadsdirektör på The Phone House. - Julen 2004 blir garanterat all time high på den svenska marknaden. Kunderna upplever att telefonerna blivit märkbart bättre och passar därför på att byta ut sina gamla ”tegelstenar” med svartvita skärmar och dåliga passningstider. Nu börjar kunderna se mobilen mer som en multimediaterminal som på sikt kan ersätta både, radio, kamera, mp3-spelare, gameboy, dator och almanacka. - Möjligheten att köpa billiga kontantkortsmobiler med färgskärm och/eller kamera blir därför en uppskattad julklapp. Årets julklapp i våra butiker blir en kontant-kortstelefon exempelvis Samsung X450 med färgskärm eller Nokia 3200 med kamera. Båda kostar under tusenlappen. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER (Oktober månads placering inom parentes) 1. (10) Nokia 3410 2.(4) 3s Motorola A925 3G-telefon/inbyggd kamera 3.(3) Sony Ericsson T630 inbyggd kamera 4.(1) Nokia 1100 5.(8) Sony Ericsson T610 inbyggd kamera 6.(NY) Sony Ericsson K700 inbyggd kamera (Ett Felaktig S kom med i den förra) 7.(-) Nokia 3510 8.(-) Sony Ericsson T230 9.(9) 3s LG 8120 3G-telefon/inbyggd kamera 10.(-) Nokia 3200 inbyggd kamera Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se Anna Bjerkelius Informationsansvarig 08-615 40 82, 0709-22 33 56 anna.bjerkelius@phonehouse.se