Rusning efter mobiltelefoner med färgskärm och kamera

Rusning efter mobiltelefoner med färgskärm och kamera Svenskarna byter telefon allt oftare. Försäljningen av den nya generationen telefoner ökar markant hos The Phone House. Den nya tekniken attraherar kunderna. Aldrig tidigare har kamera- och färgskärmstelefoner varit billigare och snart kommer fler modeller med över 1 megapixel upplösning vilket innebär att bilderna kan framkallas med ett mycket bra resultat. - Tidigare har skillnaden på en lite äldre mobiltelefon och en ny inte varit så mycket mer än design och bättre batteritid. Med dagens färgskärmar och framförallt kamerafunktion ser kunderna en verklig skillnad mot sin gamla telefon och passar på byta säger Daniel Lindholm, Marknadsdirektör The Phone House. - De nya lägre priserna på samtalsminuter och möjligheten att ringa gratis inom nätet skapar även ett ökande intresse, många kunder ser möjligheten att sänka sina samtalskostnader rejält. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER (juli månads placering inom parentes) 1.(2) SONY ERICSSON T230 2.(1) NOKIA 3410 3.(-) NOKIA 3510I 4.(4) SONY ERICSSON T630 inbyggd kamera 5.(6) SONY ERICSSON T610 inbyggd kamera 6.(5) SONY ERICSSON K700 inbyggd kamera 7.(7) SONY ERICSSON Z600 inbyggd kamera 8.(8) LG 8110 3G-telefon/inbyggd kamera 9.(3) NOKIA 3200 inbyggd kamera 10. (-) SONY ERICSSON T105 OMSÄTTNING 1. SONY ERICSSON K700 inbyggd kamera 2. SONY ERICSSON T630 inbyggd kamera 3. LG 8110 3G-telefon/inbyggd kamera 4. SONY ERICSSON T610 inbyggd kamera 5. SONY ERICSSON Z600 inbyggd kamera 6. SONY ERICSSON T230 7. NOKIA 6230 inbyggd kamera 8. SONY ERICSSON P900 3G-telefon/ inbyggd kamera 9. SAMSUNG 710 inbyggd kamera 10. SONY ERICSSON Z1010 3G-telefon/ inbyggd kamera För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se Anna Bjerkelius, Informationsansvarig 08-615 40 82, 0709-22 33 56 anna.bjerkelius@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 60 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040831BIT20950/wkr0010.pdf