Sony Ericsson P900 förväntas bli en storsäljare i november

Sony Ericsson P900 förväntas bli storsäljare i november Sony Ericsson T610 toppar fortfarande The Phone House (tidigare GEAB) lista och Sony Ericsson säljer totalt sett flest mobiler, men Nokia har fler telefonmodeller på listan. Sony Ericsson P900 tog för sig rejält när den lanserades i förra veckan och de första dagarna sålde den stora volymer. Försäljningstakten indikerar en takt som skulle föra upp den på andra plats på listan över mest sålda telefoner i november. - Volymerna är imponerade för en så pass dyr telefon. Jag tror att många som haft P800 nu vill byta upp sig ytterligare och slår till direkt eftersom de flesta telefoner sålts utan abonnemang, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House. Sony Ericsson Z600 har inte kommit in i tillräckligt stora volymer och allt som kommer in säljs direkt. Inför julhandeln kommer förmodligen tillgången att bli bättre och det kommer en hel del intressanta mobiler och tillbehör. - Innan jul kommer trevliga tillbehör bland annat Sony Ericsson lilla radiostyrda Bluetooth-bil och avancerade Java-spel med kända titlar, men som årets mobila julklapp tror jag ändå att vi får se en billig kontantkortstelefon, spår Daniel. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER I OKTOBER (föregående månads placering inom parentes) 1. (1) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera 2. (3) SONY ERICSSON T68i 3. (2) NOKIA 6610 4. (6) SONY ERICSSON T100 5. (4) NOKIA 3100 6. (5) NOKIA 3510i 7. (7) NOKIA 6100 8. (-) NOKIA 5100 9. (9) NOKIA 5210 10. (-) SAMSUNG A800 Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned. För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 10 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 56 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/05/20031105BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/05/20031105BIT00340/wkr0002.pdf