Beställ trycktjänster på nätet med egen design!

Report this content

Pixartprinting är en av Europas främsta tryckeri när det kommer till visitkort, tidningar, affischer, tygflaggor, displayer, kartonger, tavlor med mera. Alla beställningar skräddarsys efter egen design för företag eller privatpersoner. Kundservice på flera språk, och en onlinechat som alltid är tillgänglig ifall det uppstår några funderingar. Vi strävar efter att vara en fullservicepartner för alla tryckbehov och försäkrar att allt sker med högsta kvalitet när det kommer till produktionsdelen. Företaget har varit verksam sedan 1994.

Pixartprinting anses vara en ”One Stop Shop” som menar på att man har allt möjligt såsom visitkort, tidningar, affischer, tygflaggor, displayer, kartonger och stora banners med mera. Vi har ett komplett utbud som alla kan skräddarsys efter egen design för företag eller privatpersoner. Våra vanliga leveranstider är 48 timmar, 72 timmar eller 5-7 dagar. När ny teknik finns tillgänglig så implementerar vi det ifall det betyder en förbättring i kvalitet.

Av våra kunder är ca 90% professionella aktörer inom den grafiska branschen. Främst tryckare som använder Pixartprintings tjänster för jobb som de själva inte riktigt kan ta hand om på grund av tekniska förutsättningar eller produktionskapacitet att slutföra ett jobb med kort leveranstid.

Hur fungerar samarbetet med kunden?

En kundservicetelefon finns tillgänglig på italienska, franska, spanska, engelska och tyska. Vi erbjuder våra kunder lokala telefonnummer med personal som talar lokalt språk. Vid sidan om finns en onlinechattjänst som är direkt tillgänglig för kontakt. Vi erbjuder oss även att trycka om jobb som enligt kunden har blivit felaktig, även om det inte nödvändigtvis behöver vara Pixartprintings fel.

Pixartprinting vänder sig till den europeiska marknaden som ett multinationellt företag som ”pratar språket” i varje land, både bokstavligt och bildligt. Av denna anledning har företaget skapat ”virtuella butiker” för varje land som ansetts kommersiellt intressant, och skickar skräddarsydda arbetsflöden. Alla dessa har en lokal domän.

Vår vision

Vi vill vara en de ledande på marknaden, och inte bara genom att vara konkurrenskraftig när det gäller erbjudanden, valuta för pengarna och service, men även när det kommer till att vara innovativ angående strategi. Vårt främsta mål är att förutsäga trender inom tryckbranschen, vara en fullservicepartner för alla tryckbehov och säkerställa en hög kvalitet både när det gäller produkter och service.

Företagets bakgrund

Pixartprinting är en av Europas stora tryckföretag för professionella kunder. Vi har för tillfället 250 anställda som arbetar i tre skift för att garantera service till omkring 80 000 kunder i Europa dygnet runt. Vi bygger ut lokalen för att få en produktionsyta på uppskattningsvis 30 000 kvm.

Företaget etablerades 1994 av affärsmannen Matteo Rigamonti och har utvecklats till att bli ett e-handelsföretag inom tryck år 2000. Vid den tidpunkten var det en innovativ affärsmodell som implementerades på en mogen marknad, vilket har gett möjligheten att expandera utomlands.

För mer information, var vänlig besök oss på www.pixartprinting.se

E-post: info.support@pixartprinting.com

Taggar: