Årsstämma i Platzer Fastigheter Holding AB (publ)

Vid Platzer Fastigheter Holding AB:s årsstämma den 24 april 2014 fastställde stämman resultat- och balansräkningar för år 2013. Stämman fastställde vidare styrelsens förslag till utdelning för år 2013 med 60 öre per aktie. Avstämningsdag för utdelningen beslöts vara 29 april 2014 och utdelning beräknas sändas ut av Euroclear Sweden AB den 5 maj 2014.

Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för 2013.

Årsstämman omvalde enligt förslag från valberedningen Fabian Hielte som styrelseordförande och Eva Persson, Ingemar Larsson samt Lena Apler som styrelseledamöter och nyvalde Anders Jarl som styrelseledamot. Det beslutades i enlighet med valberedningens förslag att styrelsearvodet skall oförändrat uppgå till totalt 750.000 kronor, varav 250.000 kronor till styrelsens ordförande och 125.000 kronor till vardera övriga ledamöter.

Stämman beslutade om principer för utseende av valberedning. Valberedningen ska offentliggöras senast sex månader före årsstämman 2015 och skall bestå av styrelsens ordförande samt representanter för de tre röstmässigt största aktieägarna per utgången av det tredje kvartalet 2014.

Stämman godkände styrelsens förslag till riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare.

Årsstämman bemyndigade styrelsen att fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen och med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission av B-aktier om högst 10 procent av aktiekapitalet. Emissionen skall kunna genomföras som kontant-, apport- eller kvittningsemission och skall ske till marknadsmässigt pris.

VD P-G Persson, 0734-11 12 22
CFO Lennart Ekelund, 0703-984787

Informationen är sådan som Platzer skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande fredagen den 25 april kl 08.00.

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och förvaltar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 375 000 kvm till ett värde om cirka 7 mdkr. Platzer är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap.