Fortsatt stigande värden i Platzer

•  Hyresintäkterna ökade till 259 mkr (251)
  •  Förvaltningsresultatet uppgick till 123 mkr (126)
  •  Periodens resultat uppgick till 373 mkr (218)
  •  Fastighetsvärdet ökade till 16 015 mkr (15 559)
  •  Långsiktigt substansvärde (EPRA NAV) per aktie uppgick till 62,22 kr (58,39)
  •  Resultat per aktie uppgick till 3,11 kr (1,81)
  •  Hyresavtal med Tele2 om kontorslokaler på 2 000 kvm i projekt Gamlestads torg
  •  Försäljning av bostadsbyggrätt i Södra Änggården till Skanska Nya Hem
  •  Detaljplanen för Gårda Vesta har vunnit laga kraft

P-G Persson, VD på Platzer, kommenterar:

-          Våra värdeökningar i fastighetsbeståndet gör att vårt substansvärde (EPRA NAV) ökar i en väsentligt snabbare takt än vårt finansiella mål på 10 % årligen. Ingen annan 12-månadersperiod har Platzers substansvärdestillväxt varit högre.

-          Vi fortsätter att jobba med detaljplanerna i våra kommande projekt och prioriterade områden. Glädjande är att alla hinder för detaljplanen i Gårda Vesta är undanröjda och där pågår nu byggnationen med full fart framåt.

P-G Persson, VD, Platzer, tel: 0734-111222
Lennart Ekelund, CFO, Platzer, tel: 0703-98 47 87

Denna information är sådan som Platzer Fastigheter Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april klockan 08.00 CET.

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 800 000 kvm till ett värde om 16 mdkr. Platzer är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.