Nordea ger Platzer utökat förtroende i Gullbergsvass

Ett 10-årigt hyresavtal avseende lokaler om 6 137 kvm på Kilsgatan 4 i Gullbergsvass har tecknats mellan Platzer Fastigheter AB och Nordea Bank AB. Inflyttning är planerad till mars 2016.

- Nordea sitter idag i tre lokaler på Östra Hamngatan, Kämpegatan och Vikingsgatan. Nu väljer de att konsolidera ledning och stab för att skapa ett mer modernt och effektivt kontor i det expansiva och attraktiva området Gullbergsvass. Vi är jättenöjda att vi lyckats lösa Nordeas behov i fastigheten Tennet och att vi får behålla dem som hyresgäster, säger Ulrica Sjöswärd, marknadsområdeschef på Platzer Fastigheter AB.

Gullbergsvass är ett fokusområde för såväl Platzer som för Göteborgs Stad. Gullbergsvass utvecklas inom Centralenområdet och knyter samman centrum med älven.

Ulrica Sjöswärd, marknadsområdeschef, Platzer, tel 0738-031209
Kristina Arelis, Kommunikations- och marknadschef, Platzer, tel: 0705-775154

Denna information är sådan som Platzer Fastigheter Holding AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 09:00 den 8/10 2015.

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 460 000 kvm till ett värde om cirka 9 mdkr. Platzer är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap.

Nordea bank AB ingår i Nordea-koncernen, som är den största finanskoncernen i Norden och Östersjöregionen, med en ledande ställning bland företagskunder och institutionella kunder såväl som privat- och private banking-kunder.

Ulrica Sjöswärd, marknadsområdeschef på Platzer Fastigheter
Vi är jättenöjda att vi lyckats lösa Nordeas behov i fastigheten Tennet och att vi får behålla dem som hyresgäster.