Platzer ökar sin gröna finansiering

Platzer gör ytterligare en grön säkerställd emission via Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (Nya SFF). Nya SFF har emitterat 500 mkr till en fast ränta motsvarande 51 bps. SEB och Nordea förmedlade transaktionen. Obligationerna kommer att noteras på Nasdaq Stockholm och har förfallodag 2019-02-28.

- Det känns särskilt bra att vi genomfört en grön obligation via Nya SFF eftersom fastigheten Gullbergsvass 5:26 är certifierad med högsta miljöklassning Platinum enligt LEED. Det ligger i linje med det hållbarhetsfokus som vi bedriver verksamheten utifrån, säger Lennart Ekelund, CFO för Platzer Fastigheter.

Nya SFF ägs av Platzer Fastigheter Holding AB, Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB och
Wihlborgs Fastigheter AB. M
er information om Nya SFF och bolagets Gröna ramverk finns på www.hansan.se, Hansan AB är Nya SFFs serviceagent.

Lennart Ekelund, CFO, tel: 0703-98 47 87
Elisabeth Karlsson, Finans, tel: 0702-33 79 77

Platzer Fastigheter Holding AB (publ) äger och utvecklar kommersiella fastigheter i Göteborgsområdet med en uthyrningsbar area om cirka 480 000 kvm till ett värde om cirka 11 mdkr. Platzer är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap.