Nyvalda styrelsen beslutar om strategier för 2017

Stockholm 2016-12-20

Nyvalda styrelsen beslutar om strategier för 2017

Igår den 19 december 2016 hade PlayHippos nya styrelse sitt första möte efter det att förvärvet av Future Gaming Group genomfördes förra veckan. Styrelsen beslutade om två grundläggande strategier för det kommande året.

Dels så ska PlayHippo omgående inleda arbetet med att förändra och förbättra sin kapitalstruktur med målet att minska skulderna och på sikt bli skuldfritt. PlayHippo ska vidare bredda sin förvärvsstrategi med målsättningen att inte bara leta efter möjliga speloperatörer att förvärva utan också omgående inleda arbetet med att hitta intressanta och potentiella förvärv inom andra delar av sektorn. Detta kan t.ex. vara bolag verksamt inom affiliateområdet eller mjukvaruleverantörer.

- Vi vill hålla ett högt tempo och kommer att arbeta hårt för att PlayHippo ska utvecklas mycket under 2017 och siktar på att växa både organiskt och genom olika typer av samarbeten med andra bolag, säger Christian Bönnelyche, PlayHippos VD.

För ytterligare information:

Christian Bönnelyche, VD