Norrman bjuder svenska barnfamiljer på gratis lekland

Norrmannen Erik Skaarup förverkligade nyligen sin stora dröm, att öppna ett PLAYMOBIL-land i norska Kragerö, som gränsar till svenska Strömstad. Leklandet som öppnades för några veckor sedan är resultatet av ett livslångt samlande av PLAYMOBILfigurer. Nu bjuder Erik Skaarup svenska barnfamiljer på fritt inträde till leklandet och museet

”Jag har samlat PLAYMOBILER sedan jag var liten, och nu vill jag dela med mig av min samling till svenska familjer,” säger Erik Skaarup.

PLAYMOBIL Land i Kragerö, som ägs och drivs av privatsamlaren Erik Skaarup, har världens största samling PLAYMOBIL-figurer. PLAYMOBIL Land har över 10 000 figurer som Erik Skaarup har samlat ihop under sitt 39-åriga liv och för Erik är leklandet och museet en barndomsdröm som går i uppfyllelse.

Svenskveckan, som pågår under vecka 33, får alla svenska besökare fri entré till leklandet och museet.

PLAYMOBIL Land består av två delar, ett museum med helt unika PLAYMOBIL-figurer och en leklandsdel där barnen själva kan leka med olika års kollektioner, samt pyssla och rita. Från 1 september kommer man även kunna fira sin födelsedag i leklandet och ta del av PLAYMOBIL´s nyöppnade biograf. Varje barn som besöker PLAYMOBIL Land får också en egen specialtillverkad PLAYMOBIL-figur. PLAYMOBIL-samlingen är Skaarups privata och värderad till flera miljoner norska kronor.

Du tar dig lättast till Kragerö från genom att ta färja från Strömstad till Sandefjord. Ett annat alternativ om du redan befinner dig i Oslo är att ta en tur runt hela Kragerö skärgård med Kragerö Fjordbåtsällskap.

För mer information vänligen kontakta

Erik Skaarup, post@playmobilbutikken.no, + 47 35 69 41 25.

.

PLAYMOBIL är en av världens äldsta leksakstillverkare. Företaget distribuerar sina leksaker till över 65 länder och har över 3 000 anställda. Till skillnad mot de flesta konkurrenter har PLAYMOBIL inte förflyttat produktionen till Kina. Detta för att kunna bevara kontrollen över produkternas kvalitet och arbetsvillkor på fabrikerna. Leksakerna genomgår en rad tester för att garantera den certifierade toppkvaliteten. För mer information, besök www.playmobil.com

Fakta om Erik Skaarup: Han har samlat på PLAYMOBIL sedan han var tre år, idag är han 39 år. Erik Skaarup kommer från Kragerö. Han är utbildad konditor.

Fakta om Kragerö: Kragerö i Norge är sedan tidigare känt för att vara Norges skärgårdspärla och har flera berömda spaanläggningar och golfbanor, med öppnandet av PLAYMOBIL land blir Kragerö en fulländat semesterdestination för hela familjen. Du tar dig lättast till Kragerö från genom att ta färja från Strömstad till Sandefjord.

Om oss

De 7,5 cm stora PLAYMOBIL-figurerna är centret i det kreativa och prisbelönta leksakssystemet. Det fantasifyllda rollspelet med historiska och moderna lekvärldar fascinerar barn och uppskattas lika mycket av föräldrar och pedagoger. 2014 firade PLAYMOBIL sin 40-årsdag: Sedan 1974 producerades 2,9 miljarder PLAYMOBIL-figurer och de över 30 lekämnena distribueras till över 100 länder världen runt. Brandstätter-gruppen med produktion i Tyskland, Malta, Spanien och Tjeckien omsatte 671 miljoner euro år 2016 och har över 4 250 anställda i hela världen. Det innovativa företaget står för premiumleksaker ”Made in Europe”. För mer information, besök www.playmobil.se.