HSB väljer Plejd till kommande projekt

"HSB har i sitt kommande projekt "nätet" valt att öka den tekniska höjden på dessa nya lägenheter med bl.a. uppkopplad belysningsstyrning. Plejd har valts som teknisk lösning i rambeskrivningen för de 85 lägenheterna, dessa förväntas installeras under 2018-2019". Plejd skrevs in i rambeskrivningen efter en lyckad demoinstallation i testlägenheter.

VD Babak Esfahani Kommenterar

Det är väldigt kul att få detta förtroende, och det ligger i linje med vår strategi där fas 1 är att bygga ett rikstäckande nätverk av elektriker som kan och gillar vårt system likväl som rikstäckande disitrubution via våra grossister. Med över 3000 elektriker, närmare 6000 hushåll i 250 av landets 290 kommuner med våra produkter installerade har vi på kort tid byggt en solid bas där vi kan börja blicka mer på nyproduktion av större dignitet.

Värdet av rambeskrivningen med HSB skall inte ses utifrån ett potentiellt ordervärde, utan som ett kvitto på att vi passerat nålsögat hos en större aktör för kommande satsningar.

Denna information är sådan information som Plejd AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2017-08-16.