Ingår avtal med Ahlsell Sverige AB

Plejd har ingått avtal som leverantör på central nivå till det ledande tekniska handelsbolaget i Norden Ahlsell Sverige AB

Om Ahlsell

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Koncernen har även verksamhet i Estland, Polen och Ryssland. Ahlsell har ett 100-tal butiker och säljkontor runt om I Sverige med logistikcentrum I Hallsberg. Koncernen omsätter ca 23 miljarder SEK.

Bakgrund och motiv

Bolaget har tidigare kommunicerat att strategin för den första produktserien inom smart belysning är att gå via dom stora grossisterna för att nå ut brett till installatörerna och skapa god tillgänglighet på marknaden. Avtalet med Ahlsell är ett led i denna strategi.

- Det är ett viktigt steg i bolagets utveckling och en kvalitetsstämpel att som ny leverantör bli godkänd på central nivå hos Ahlsell. Genom att vara en leverantör till Ahlsell på central nivå öppnar Bolaget upp distributionskanalerna till alla Ahlsells butiker nationellt och på webben vilket ger installatörerna tillgång till Plejds produkter på det sätt dom är vana vid att handla idag. Genom att Ahlsell också är etablerade i hela Norden öppnar också upp för Bolaget framtida distributionsmöjligheter när det är dags att lansera produkterna utanför Sverige. Det skall bli väldigt kul att inleda detta samarbete med Ahlsell och vi ser fram emot att tillsammans med dom förse marknaden med fantastiska produkter inom området för smart belysning.

Plejd är ett innovativt svenskt teknikbolag som utvecklar produkter och tjänster för smart belysning och hemautomation. Bolaget vitaliserar belysningsmarknaden genom att ligga i framkant i den teknikutveckling som populärt brukar kallas för Internet of Things. Under 2016 lanserar Plejd en ny produktserie inom smart belysning som ger elektriker och konsumenter en väsentligt bättre flexibilitet och användarupplevelse än dagens traditionella produkter.