Nya order inom affärsområdet Yachting på ca 1,5 MSEK

Bolaget har erhållit ny order uppgående till ca 1,5 MSEK. Ordern kommer från Bolagets partner VBH inom affärsområdet Yachting och avser vidarutveckling av systemet och anpassning för kundprojekt.

- Vår orderbok för 2017 är nu ca 10 MSEK, vilket redan är mer än dubbelt så mycket som för helåret 2016. Affärsområdet Yachting utvecklas enligt plan och efterfrågan på bolagets första produkt DIM-01 fortsätter starkt. Vi ser nu fram emot ett fortsatt intressant 2017 och lansering av fler produkter inom affärsområdet för smart belysning.

Denna information är sådan information som Plejd AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2017-03-15.