Sista dag för handel med BTA

Plejd AB (”Plejd”) genomförde nyligen en företrädesemission av aktier som avslutades den 10 april 2017. Även allmänheten gavs möjlighet att teckna aktier i emissionen. Företrädesemissionen tecknades till cirka 220 procent och totalt har 1 136 600 aktier nyemitterats. Sista dag för handel med BTA (Betald Tecknad Aktie) är den 1 juni 2017.

Den 29 maj 2017 registrerades 1 136 600 nya aktier hos Bolagsverket, vilket har ökat aktiekapitalet med 170 505 SEK. De nya aktierna beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 8 juni 2017. Efter den genomförda registreringen hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i Plejd till 7 255 200 aktier och aktiekapitalet uppgår till 1 088 280 SEK.