Inbjudan till presskonferens

Inbjudan till presskonferens Polisförbundet presenterar en rapport som bland annat tar upp kommunernas utlägg för privata vakttjänster. Dessutom har kommunalråden svarat på en fråga om sin inställning till kommunernas inköp av tjänster från privata vaktbolag. Tid: Onsdagen den 10 juli klockan 09.00 Plats: Hotel Wisby, Visby Välkomna! Rapporten går också att ladda ner på www.trygg.nu från och med onsdag. För ytterligare information kontakta: Anna Erhardt, pressansvarig, Polisförbundet Mobil: 0709-42 99 85 E-post: anna.erhardt@polisforbundet.se Klockan 15.00 arrangerar Polisförbundet en paneldebatt på temat "Gränslandet mellan privat och offentlig säkerhet". Debattörer är Gudrun Schyman, Roy Hansson, riksdagsledamot (m), Benita Vikström, kommunalråd Oxelsösund (s), Leif Kroon, ordförande Farsor och Morsor på stan. Moderator är Ulf Wickbom. Seminariet äger rum på Hotel Wisby. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/09/20020709BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/09/20020709BIT00230/wkr0002.pdf