Pressinbjudan: Polisförbundets aktiviteter under Almedalsveckan

Polisförbundet finns på plats under Almedalsveckan för att sätta fokus på polisfrågorna. Under veckan arrangerar vi ett seminarium om signalspaningen, två politiska dueller och ett alkoholfritt mingel tillsammans med IOGT-NTO.

Polisförbundets program Tisdag 30 juni 08:00 - 08:50 Ska Polisen ha tillgång till signalspaning? - Ett frukostseminarium om signalspaningen i Sverige Vilka: En diskussion mellan Annie Johansson, riksdagsledamot (c), Alice Åström riksdagsledamot (v), Anders Danielsson, generaldirektör för Säkerhetspolisen och Jan Karlsen, Polisförbundets ordförande. Var: Wisby Strand och Kongress Torsdag 2 juli Vems ansvar är barnen? Vilka: Duell mellan Johan Pehrson (fp) och Alice Åström (v) Side-Kick: Jan Karlsen, Polisförbundets ordförande Var: Qrooz (Stockholmsbåten), Gästhamnen i Visby kaj 2 När: 11:00 - 11:55

Ett år kvar till valet - Vad vill S och M med svensk polis? Vilka: Duell mellan Thomas Bodström, justitieutskottets ordförande (s) och Henrik von Sydow, rättspolitisk talesperson (m) Side-Kick: Jan Karlsen, Polisförbundets ordförande Var: Qrooz (Stockholmsbåten), Gästhamnen i Visby kaj 2 När: 14:00 - 14:55 Kom och mingla med Polisförbundet och IOGT-NTO Var: Qrooz (Stockholmsbåten), Gästhamnen i Visby kaj 2 När: 19:30

För ytterligare information kontakta: Anna Erhardt, press- och informationsansvarig Polisförbundet Tfn: 0709-42 99 85 E-post: anna.erhardt@polisforbundet.se