Christian von Uthmann (VD) säljer en mindre del av sitt aktieinnehav för att betala kapitalvinstskatt

För att undvika spekulationer, väljer Christian och Bolaget att gå ut med följande information.

Christian har under 2016 fört in nästan hela sitt Polygieneinnehav i kapitalförsäkringar. Detta har utlöst en stor kapitalvinstskatt och skatteskuld, som ska betalas i mitten av januari 2018. För att få loss likvida medel till skatten, så har Christian under december månad sålt 170 000 Polygieneaktier. Efter försäljningarna så har Christian ca 670 000 aktier i Polygiene.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Christian von Uthmann, vd, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk, CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 100 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.