Christian von Uthmann (VP New Ventures & Strategies) och hans sambo har sålt totalt 212 000 aktier för att finansiera köp av hus.

För att undvika spekulationer, väljer Bolaget att gå ut med följande information som Christian har meddelat Bolaget.

Christian och hans sambo har sålt totalt 212 000 aktier förra veckan. Den 28 februari sålde Christians sambo 62 000 aktier (genomsnittspris 10,62 kr) och Christian 100 000 aktier (genomsnittspris 10,20 kr). Den 2 mars sålde Christian 50 000 aktier (genomsnittspris 9,60 kr).

Christian har meddelat Bolaget att anledningen till hans och sambons avyttring är att de nyligen skrivit på avtal om köp av hus och därför omgående behövde likvider för att finansiera delar av köpeskillingen. Vidare har Christian meddelat att de inte har något behov att sälja mer aktier med anledning av husköpet, samt att han tror på Polygiene och att de ämnar behålla kvarvarande aktier.

Efter försäljningarna har Christian och närstående personer ca 458 000 aktier i Polygiene.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 100 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.