Hanesbrands väljer Polygiene till Champion athletic wear-kollektion

Hanesbrands Japan Inc. samarbetar med Polygiene för att erbjuda japanska konsumenter luktfria plagg i Champions ikoniska höst-vinter 2017/18 athletic wear-kollektion med totalt 70 olika produkter för basket, golf, träning samt även Champion practise wear och strumpor.

Hanesbrands introducerar Polygienes permanenta luktkontrollsteknologi i Champion athletic wear-kollektion för 2017/18 i syfte att stärka varumärkets attraktionskraft bland konsumenter som vill ha bekväma och funktionella plagg.

Plagg från Champion som är behandlade med Polygiene håller sig fräscha och doftfria. Svett och transpiration är i grunden luktfri, men skapar förutsättningar för tillväxt av bakterier på tygmaterialet, och en del av dessa bakterier avger oönskade dofter. Polygiene hindrar tillväxt av luktorsakande bakterier på tyget vilket gör det möjligt för utövaren att använda sina plagg från Champion längre och tvätta dem mindre.

– Vi är stolta att Hanesbrand Japan har valt att addera värde till det ikoniska Champion varumärket genom att introducera Polygienes permanenta luktkontrollsteknologi som håller kläder fräscha längre, säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

Över 70 olika Polygienebehandlade produkter kommer att presenteras i kollektionerna för Champion athletic wear 2017/18 och säljas med märkningen C-ODORLESS by Polygiene®.

Utöver dessa produkter lanserar Hanesbrands Japan Inc. också Polygiene luktkontrollsteknologi i kollektionerna för the Block Logo Series, Champion practice wear och Championstrumpor.

Kollektionerna är tillgängliga i Japan via onlineshoppen, www.hanesbrandsinc.jp/champion samt i Champions nationella butiker.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 augusti 2017 kl 8.55 CET.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Christian von Uthmann, CEO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk, CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.