Haymo Strubel blir ny Europachef för Polygiene

Malmö — Polygiene AB, världsledande leverantör inom luktkontroll och Stay Fresh-lösningar har utsett Haymo Strubel till ny Europachef. Från kontoret i München kommer Haymo leda Polygienes kommersiella aktiviteter i Europa.

– Vi välkomnar Haymo som bidrar med över tio års erfarenhet av försäljning, marknadsföring och relationsbyggande från mode-, sport-, fritid- och textilbranschen, till vårt team. Vi är övertygade om att hans affärsmannaskap och omfattande nätverk i Europa kommer driva på försäljningsarbetet och stärka vårt varumärkesbyggande i regionen framöver, säger Christian von Uthmann, vd för Polygiene.

Haymo Strubel kommer från en chefsroll på Sympatex Technologies GmbH och divisionen för funktionella plagg, där han ansvarande för att utveckla varumärket och att leda den internationella affärsverksamheten inom funktionella textilier för mode-, sport- och fritidsbranschen. Innan dess arbetade han som kundansvarig på YKK Group, världens största tillverkare av högteknologiska dragkedjor, där han ansvarade för uppbyggnad och utveckling av kunderna på den europeiska marknaden.

– Polygiene har varit på min radar under många år och jag har imponerats av företagets snabba expansion och lyckade positionering som en pålitlig partner till klädindustrin. Det ska bli väldigt spännande att nu få bidra till att utveckla varumärket ytterligare genom att stärka relationerna med våra partners i Europa och genom detta medverka till en lönsam och hållbar tillväxt, säger Haymo Strubel.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2016-10-13 kl. 07.45 CET.

För pressbilder och mer information besök http://ir.polygiene.com/

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, vd, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-mail: cvu@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Citat

Vi välkomnar Haymo som bidrar med över tio års erfarenhet av försäljning, marknadsföring och relationsbyggande från mode-, sport-, fritid- och textilbranschen, till vårt team. Vi är övertygade om att hans affärsmannaskap och omfattande nätverk i Europa kommer driva på försäljningsarbetet och stärka vårt varumärkesbyggande i regionen framöver.
Christian von Uthmann, vd för Polygiene