Polygiene – årets marknadsaktiviteter startar på ISPO

För tionde året i rad deltar Polygiene på branschmässan ISPO för att erbjuda nyttan med Polygienes luktkontrolltekonologi till sport- och outdoor-varumärken. Mässan i München pågår mellan den 5 och 8 februari och är det största bransch-eventet för Sport- och Outdoorföretag i Europa.

Polygienes europeiska sälj- och marknadsorganisation har stärkts upp under det gångna året med en Director of Commerical Operations och en nytillsatt Director of Marketing. Med den dedikerade sälj- och marknadsorganisationen intensifieras aktiviteterna och blir mer fokuserade på den europeiska marknaden. I år deltar Polygiene i fler mässor och events än aldrig förr med början på ISPO i Munchen.

– ISPO är en viktig mässa och effektiv plattform för oss för att nå ut till varumärken, textilleverantörer, textiltillverkare och detaljhandeln och hålla Polygiene ”top of mind” i branschen, säger Kristina Krushberg, Kommunikationschef på Polygiene. Efter 10 år har vi ännu mycket kvar att göra på den här marknaden allt eftersom fler varumärken upptäcker fördelarna med Polygiene och våra befintliga partner-varumärken utvecklar nya stilar och olika typer av produkter där Polygiene adderar mervärde.

På mässan visas nya produkter från varumärken som adderar Polygiene som exempelvis Patagonia och Rab – på ISPO kan man också se de nya konsumentkollektionerna för vår/sommar från Polygienes partnervarumärken såsom Patagonia, Montane, Rab och Hilly.

Nästa mässa där Polygiene deltar är Performance Days, en mässa för funktionella textilier, den 26 - 27 april, i München.

Polygiene ställer ut på ISPO Hall A2, monter 130.

För pressbilder och mer information besök http://polygiene.com/ir

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, vd, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com

Kristina Kruhsberg, Kommunikationschef, Polygiene
Mobile: +46 (0) 708 16 21 96 Email: kristina@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.