Polygiene expanderar i Americas och fokuserar på Brasilien

Polygiene går nu in på den brasilianska marknaden, som är den femte största textilproducenten i världen, med hjälp av två representanter från Sao Paolo som ska lansera den globalt ledande Polygiene Stays Fresh Technology.

I tillägg kommer Polygiene att skriva avtal med en lokal distributör för effektiva leveranser i regionen, som främst har inhemsk textil- och klädindustri.

Brasilien är den i särklass viktigaste marknaden i Latinamerika med ökande ekonomisk makt, detta trots att landet de senaste åren har haft ekonomiska utmaningar. Det finns flera anledningar till att Brasilien är en nyckelmarknad: klimatet, folkmängden på drygt 200 miljoner och en BNP som är avsevärt högre än övriga länders i regionen.

”Vi får fantastisk respons när vi är ute och möter företagen, dels på grund av vår funktionalitet, men även för vårt hållbarhets-budskap. Polygiene anses passa perfekt i det varma och fuktiga klimatet. Vi är redan i kontakt med ett antal större potentiella partners och hoppas att kunna sluta några viktiga avtal snart”, säger Peter Sjösten, Vice President Commercial Operations Polygiene.

Polygiene ha nu även en lokal distributör i El Salvador för att kunna leverera till Centralamerika och Mexico.

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premium-varumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat påNasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.