Polygiene i nytt partnerskap med koreanska strumpleverantören Pumchang - initial order på 200 000 par strumpor

Den nya koreanska partnern Pumchang är en av de största leverantörerna av sockor i Korea, med en omsättning på 50 miljoner USD år 2017 och en försäljning på 30 miljoner par per år. Den första produktionsvolymen kommer att vara 200 000 par strumpor för höst-och vintersäsongen 2018/2019 och en produktionsvolym på 1 000 000 par planeras för det kommande året.

"Polygiene ser detta som ett mycket viktigt partnerskap i Korea, och eftersom Pumchang levererar strumpor till ett stort antal high-end sport- och livsstilsvarumärken globalt, ser vi en betydande tillväxtpotential framöver”, säger Peter Sjösten, VP Commercial Operation.

Om Pumchang
Som en av de största leverantörerna av sockor i Korea är Pumchang den officiella distributören för ett stort antal starka high-end sport- och livsstilsvarumärken i världen som Nike Sports, Nike Golf, Adidas, Reebok, ASICS och New Balance. Företaget grundades 1985 och tack vare en produktionskapacitet på 470 000 par per månad, omsättning på 50 miljoner USD under 2017 och en försäljning på 30 miljoner par per år, bibehåller företaget positionen som en av de viktigaste sockleverantörerna i Korea.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premium-varumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor