Polygiene ingår likviditetsgarantiavtal med Erik Penser Bank AB

Polygiene (publ.) vars aktie POLYG handlas på NASDAQ First North har beslutat att ingå avtal med Erik Penser Bank AB som likviditetsgarant i enlighet med börsens regelverk för likviditetsgaranti.

Syftet med likviditetsgarantin är att främja likviditeten i aktien och minska differenser mellan köp och säljkurs. Avtalet börjar gälla torsdagen den 5 april, 2018.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2018 kl 08.00 CET.

För mer information, vänligen besök www.ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene ”Stays Fresh Technology” i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.