Polygiene introducerar odörkontroll till ellesse i samarbete med japanska sportklädesgiganten Goldwin

Polygiene och Tokyo-baserade sportklädestillverkaren Goldwin har utökat sitt samarbete och nu ingår också det italienska varumärket ellesse i Japan. I ellesses 2017-års vår- och sommarkollektion med tenniskläder har 34 nya produkter adderats Polygienes permanenta luktkontroll. Det som motsvarar ungefär 15 procent av den totala kollektionen. Goldwin innehar varumärkesrättigheterna för ellesse i Japan.

Polygienes strategiska partnerskap med Goldwin utökar odörkontroll till en större andel av den japanska sportklädestillverkarens omfattande varumärkesportfölj.

Vi är mycket nöjda med vårt fördjupade samarbete med Goldwin som gör det möjligt att erbjuda kräsna japanska konsumenter luktfria tenniskläder från ellesse” säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

I början av maj kommer 2017-års vår- och sommarkollektion med tenniskläder som adderats Polygienes permanenta luktkontroll att säljas i 500 Goldwinbutiker, ellesse outlet-butiker och varuhus i Japan samt via Goldwins e-handelssajt Goldwin Web Store. Enligt Goldwins prognos kommer de att sälja 50 000 produkter från ellesse vår- och sommartenniskollektion fram till i juli 2017.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2017 kl 8.30 CET.

För pressbilder och mer information besök www.polygiene.com/ir.

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, vd, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över hundra internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

About Goldwin Inc.
Goldwin tillverkar och säljer herr-, dam- och barnsportkläder till japanska konsumenter. Företaget representerar stora globala varumärken som Goldwin, Speedo, ellesse, Canterbury, The North Face, Helly Hansen och fyra butiksvarumärken. GOLDWIN är pionjärer inom en ny livsstils och en ny marknad genom att kapitalisera på kvalitet, stil, design och nytta. På At Goldwin, injecerar vi vår passion för “Sports First” i var enda produkt för att hjälpa konsumenterna att leva hälsosammare och lyckligare liv. Företaget etablerades 1951 och är listat på Tokyobörsen.