Polygiene och Denim of Virtue in Korea lanserar jeans med Stays Fresh Technology

Den asiatiska delen av det Los Angeles-baserade premiumvarumärket, Denim of Virtue, lanserar nu jeans med Polygiene luktkontroll. Lanseringen som startade 25 juni, sker främst via den nationella “Hyundai TV shopping channel”.

”Denim of Virtue söker efter tyger med spjutspetsteknologi som ger en bekväm denim med hög funktionalitet, och Polygiene Stays Fresh Technology gör det möjligt för oss att uppnå det. Då denimtyget håller sig fräscht och luktfritt längre, kan det tvättas mindre och behåller på så sätt både form och känsla längre”, säger Christine Jun, VD på Denim of Virtue Korea.

Målet är att behandla merparten av de Denim of Virtue-jeans som säljs i Korea, och starten sker med lansering av designerjeans med Polygiene Stays Fresh Technology. Försäljning via så kallade TV home shopping-kanaler är vanligt i Korea och lanseringen sker på en av de största TV kanalerna, Hyundai TV shopping channel, som ingår i Hyundai-gruppen.

”Vi ser att intresset för luktkontroll inom detta segment växer, där Korea nu följer Japan som tidigare i år lanserade Polygiene-behandlad denim. Polygiene Stays Fresh Technology tillför både funktionalitet och livslängd till ett par jeans och passar perfekt då denim inte ska tvättas för ofta för att behålla passform och kvalitet. Vi ser fram emot att följa utvecklingen inom detta område och speciellt tillsammans med Denim of Virtue”, säger Ulrika Björk, VD på Polygiene.

Om Denim of Virtue
Från 2006 kombinerar Denim of Virtue det amerikanska arvet och traditionellt yrkeskunnande med ett modernt uttryck och en design som attraherar en bredare grupp av individer från olika generationer. Varje plagg är unikt och har tvätt- och användartestats för att skapa en perfekt passform och ge en unik tvättning. Vi strävar efter att skapa det ultimata denimtyget som sträcker sig bortom att bara uppnå en perfekt passform och tvättning. Vi lämnar inget åt slumpen i vårt sökande efter de mest moderna tygerna med hög teknologi för att ta fram ett bekvämt denimtyg med mycket hög funktionalitet.

www.denimofvirtue.kr www.denimofvirtue.com

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.