Polygiene tar steget in i Yogavärlden med koreanska Andar

Koreanska varumärket Andar är ledande inom sport- och fritidskläder för kvinnor med produkter för yoga, pilates och zumba. Dessa segment växer snabbt i Korea, där efterfrågan på odörkontroll ökar samtidigt som hälso- och yogatrenden är stadigt uppåtgående.

Bild från ceremonin i Goyang City Hall i Korea när kontraktet signeras av Andar och Polygiene.  Huvudpersonerna är; Anne Höglund/ Sveriges Ambassadör, Ae Ryun Shin/CEO Andar, Peter Sjösten/Polygiene VP, Sung Choi/Borgmästare i Goyang City

Den snabba tillväxten av nya klädvarumärken inom sport och fritid drivs utav att fler människor tränare oftare. I det nya partnerskapet med snabbväxande Andar kombineras Polygienes expertis inom odörkontroll med Andars högteknologiska design och högpresterande material. Polygienes permanenta odörkontrollsteknologi med Stays Fresh-funktionalitet lanseras tillsammans med Andar i deras activewear-kollektion för kvinnor under hösten 2017.

– Målsättningen för Andar är att förse marknaden med sport- och fritidskläder av högsta kvalitet för kvinnor. Partnerskapet med Polygiene och deras lösning för odörkontroll ger oss förutsättningar att uppnå våra mål. Vi skriver ett nytt kapitel inom activewear för kvinnor i Korea och våra kunder kommer att uppskatta odörkontrollsteknologin som får dem att känna sig fräscha längre samt den positiva miljöaspekten av Wear More Wash Less , säger A. R. Shin, vd, Andar Co. Ltd.

– Jag är imponerad över Andars fantastiska utveckling och hur snabbt detta premiumvarumärke har blivit ett populärt klädval bland yogautövare i Korea , säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med Andar och genom dem fortsätta förse koreanska kvinnor med activewear som håller sig fräscht länge.

Andar är ett ledande koreanskt klädvarumärke inom activewear för kvinnor. Företaget grundades i juni 2015 och redan under första halvan av 2017 hade man uppnått en omsättning på 18 miljoner USD bara inom segmentet activewear för kvinnor. För helåret 2017 är prognosen 30 miljoner USD i total omsättning.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Christian von Uthmann , CEO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk , CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Om Andar
Andar är ett ledande koreanskt klädvarumärke inom activewear för kvinnor. Företaget grundades i juni 2015 och redan under första halvan av 2017 hade man uppnått en omsättning på 18 miljoner USD bara inom segmentet activewear för kvinnor.  För helåret 2017 är prognosen 30 miljoner USD i total omsättning. Med början av detta år kommer Andar utveckla nya internationella marknader såsom Kina och andra asiatiska länder. www.andar.co.kr

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.