Polygiene tillsätter Commercial Operations Director för Nordamerika

Polygiene tillkännager utnämningen av Judd Salvas till Commercial Operations Director för Nordamerika. Judd Salvas är baserad i Park City, Utah och ansvarar för Polygienes kommersiella aktiviteter i Nordamerika.

– Vi har rekryterat Judd Salvas för att ta tillvara den stora potential som vi ser på den Nordamerikanska marknaden och det glädjer oss att välkomna honom till Polygiene. Judd har över tio års erfarenhet från Outdoor-industrin och tar med sig en mängd värdefulla kompetenser och ett starkt nätverk. Som ett led i att nå försäljningsmålen om 400 miljoner kronor 2022 kommer  Judd Salvas, tillsammans med vår agent, att öka försäljningstakten på den nordamerikanska marknaden och att utveckla affärsrelationer med nya partners till Polygiene, säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

Innan Polygiene arbetade Judd Salvas som försäljningsrepresentant för KNS Reps, där han utvecklade varumärken och butiksrelationer samt drev nyförsäljning för ett antal varumärken.

– Jag är mycket glad över den här fantastiska möjligheten och ser fram emot att få samarbeta med en grupp väldigt dedikerade kollegor. Min roll är att fortsätta utveckla Polygienes försäljningsexpansion i Nordamerika och befästa Polygienes position som marknadsledare inom luktkontrollsteknologi, säger Judd Salvas.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Christian von Uthmann , CEO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk , CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.